Bill YI

Senior Concept Artist, NeoBards Entertainment

Bill Yi is a concept artist based in Taiwan who has 7+ years experience in the entertainment industry. He has worked in studios such as EA Bioware Austin and SEGA Creative Assembly. Currently working at NeoBards Entertainment. Shipped title: 

  • Halo Wars 2
  • Halo : The Fall Of Reach
  • Resident Evil Resistance
  • Resident Evil Re:Verse
  • Total War: THREE KINGDOMS
  • Total War: Warhammer 2
  • STAR WARS: The Old Republic

Sessions by Bill YI


概念設計師的遊戲開發日常

Day 1 (UTC+8) - 14:50 - 15:20
Language: Mandarin/Chinese

作為一個概念設計師該如何解決在開發上遇到的各種難題?這個問題應該是不少人所徬徨而且很多疑問的。當你在與團隊溝通一個遊戲玩法時的時候你一定會有思考過,這個解決方式真的否是能解決所有人的問題?當一個美術設計師在加入一個新的遊戲開發團隊之後,所面對即將到來的種種課題也許遇到得比你想像的還要來的多。每一個開發團隊有自己的做事方式與做事態度,合作的過程中如何去和團隊的各項專業做協調配合與妥協。另一個課題是現在因為疫情,很多公司都需要處於在一個 work from home 的狀態下和團隊做溝通,該如何有效的與遠端的那一方做協調呢?

透過本議程,聽眾可從概念設計師的角度去看遊戲開發,瞭解在團隊中必須擔任什麼樣的一個角色,還有可能會遇到些什麼樣的各種開發狀況。在某些情況下,該如何去調解現況和有效的溝通方式,讓美術的設計過程更順暢。